Erik Van Wilsum

Erik Van Wilsum

Erik Van Wilsum

D’erikteur

Begonnen bij de Hilversumse voetbalclub sv Actif met het organiseren van feestjes onder de noemer van PromoMusic. Een bedrijf dat bestond uit Erik, zijn kat zonder staart Bastaard en een verdwaalde witte geit genaamd Willie Nelson. Ondertussen wat levenservaring opgedaan als GO (Gentil Organisateur) bij Club Med en uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken om richting Eindhoven te gaan om de Artiesten Beurs te bezoeken om folders te verzamelen van artiesten. En met drie volle plastic zakken huiswaarts gekeerd. Alles in keurige multomappen op volgorde van Acrobaat tot Zingende zaag speler. Totdat eind jaren negentig internet om de hoek kwam kijken.

Er werden snel belangrijke domeinnamen vastgelegd die tot op de dag van vandaag (vanaf 1999 tot nu) in gebruik zijn. Om enkele te noemen: uitjes.nl. Styling.nl. Bedrijfsfeesten.nl, mierenneuken.nl en natuurlijk Uitjesbureau.nl

In 2001 wonnen we onder de naam van PromoPodium (bekte beter dan PromoMusic) de HighProfile prijs voor beste Evenementensite van Nederland. In goudgele pakken werd de prijs in ontvangst genomen en volgden er nog vele goudgele prijsjes daarna die avond.

Het was tijd om eigen producten te ontwikkelen. Ze volgden elkaar in rap tempo op: Moorddiner, Wie is de Mol. Hou van Holland (dinergame), Escape City, noem maar op. En stuk voor stuk werden deze concepten door Uitjesbureau eerste in de markt gezet. En er volgden nog velen, waaronder VR Dining en Fort Escape.

En Erik? Die heeft het stokje overgedragen aan Jur Elders. Beter bestaat er niet.

Erik zelf? “Ik heb mij gestort op het theaterleven met het opzetten van TOBACCO Theater in Amsterdam en het samen op poten zetten van conceptcateraar De Artiesten met de oud commercieel directeur van AmsterdamseUitjes.nl, Frank Hekelaar.”

Tijd voor iets anders? Jazeker. Een mooie vrouw en 3 machtige zonen.

Zijn motto : Word wie je bent!