Winnaar Gouden Giraffe Interne events (online): Eurekaweek 2020

giraffe

Op donderdag 20 mei 2021 hebben we met Uitjesbureau een nieuwe mijlpaal bereikt! Het mede winnen van een Gouden Giraffe! Een impact award voor de beste zakelijke evenementen van Nederland. De eerste en zeker niet de laatste!

De Gouden Giraffe Event Awards 2021 had dit jaar liefst 70 inzendingen voor 6 categorieën, en dan wel verdeeld over fysieke en online events. Het draait allemaal om de effectiviteit. Natuurlijk spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit ook een rol in de vak jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)?

Opdrachtgever Erasmus University Rotterdam schakelde bureau BEE-Agency en partners in om samen met de Eurekaweek Board 2020 in het coronajaar 2020 nieuw concept te verzorgen, omdat een ‘normale’ introductieweek niet mogelijk was. Uitjesbureau werd op haar beurt ingeschakeld voor de organisatie van een veilige fysieke digitale Citygame in Rotterdam. Ruim 4000 studenten verdeeld over 4 dagen hebben met inachtneming van de 1,5 meter afstandsmaatregel toch met hun studentenstad en elkaar kennis kunnen maken.

Eurekaweek 2020

De Eurekaweek is dé introductieweek van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het evenement is bedoeld om iedereen die het komende jaar een studie begint een goede start en een warm welkom te bieden. Je maakt nieuwe vrienden en leert de universiteit, de stad en het studentenleven kennen. Daarmee speelt de Eurekaweek een belangrijke rol in een van de grootste schakelmomenten in het leven van veel jonge mensen. Het is zelfs zo dat de deelnemers meer kans hebben hun studie zonder vertraging te halen.

Hoofddoelstelling:

Voor een succesvolle studietijd is het van groot belang dat studenten zich verbonden voelen met hun nieuwe universiteit, hun nieuwe stad en met andere eerstejaars. De Eurekaweek moet ervoor zorgen dat nieuwe studenten zich welkom en veilig voelen, hun weg vinden en een goede start maken in deze nieuwe fase van hun leven. De Eurekaweek wordt altijd georganiseerd door het Eurekaweek bestuur met ouderejaars studenten.

In het coronajaar 2020 was een ‘normale’ introductieweek niet mogelijk. Maar de noodzaak van een goede introductie was voor nieuwe studenten groot, misschien zelfs wel groter dan normaal. Een nieuw concept moest zorgen voor verbinding, plezier en kennisoverdracht op een veilige manier.

Kortom:
De Eurekaweek draait om het leren kennen van:
• De stad Rotterdam
• Het studentenleven (en elkaar)
• De Universiteit (en je studie)

En bestaat uit de volgende onderdelen:
• Informatie & wegwijs worden
• Mensen leren kennen, je thuis voelen
• Ervaring, avontuur, feest. Maar dan veilig en binnen alle coronaregels.

Effect & Impact:

We hebben informatie gedeeld, verbinding gecreëerd, toch een Eurekaweek gemaakt. Veilig en zonder besmettingen!

Joop Matthijsse – Erasmus Universiteit Rotterdam:
Zonder de creativiteit, het netwerk en de professionaliteit van BEE-Agency en haar partners zou het de Erasmus Universiteit op zo’n korte termijn niet gelukt zijn in de voortdurende veranderende Corona-context een programma en platform voor de nieuwe studenten te ontwikkelen.

Wij zijn als universiteit dan ook blij en trots dat het ons hierdoor gelukt is ruim 4.000 nieuwe studenten deel te laten nemen aan een meerdaags programma bestaande uit online activiteiten maar ook een offline dag. Daarmee hebben wij ons weten te onderscheiden, was de gemeente Rotterdam vol lof over het verloop van de introductieweek en hebben zich geen besmettingsuitbraken voorgedaan.

De deelnemers hebben naar eigen zeggen de stad, het studentenleven en de universiteit daadwerkelijk beter leren kennen (scores van 56-76%). De samenwerking is vanaf het allereerste begin tot aan het eind uitermate prettig en goed verlopen; zij hebben snel de juiste toon en vorm gevonden om met het Eurekaweek bestuur naar concrete resultaten toe te werken ook al veranderde de randvoorwaarden door maatregelen vanuit de Veiligheidsregio regelmatig.

Meer informatie over events?

Wilt u eens vrijblijvend van gedachten wisselen over een event, offline en / of offline? Onze creatief conceptontwikkelaar Jur Elders neemt graag contact met u op. Laat hier uw telefoonnummer en of e-mailadres achter.

8.4
Reviews 493 beoordelingen klanten vertellen