Haal meer uit je personeel met maatwerk events!
In een tijd waarin de digitale wereld ons overspoelt met informatie en reclame, blijft eventmarketing een krachtig communicatiemiddel dat zichzelf heeft bewezen. Het is de kunst van het creëren van persoonlijke ervaringen, het vertellen van verhalen en het verbinden van mensen met jouw merk of boodschap. Hoewel de reikwijdte van een evenement beperkter lijkt dan die van andere marketingkanalen, is juist de ‘live’ beleving het ultieme medium om een blijvende indruk achter te laten. Hierdoor zijn evenementen voor steeds meer bedrijven een essentieel onderdeel geworden van hun marketingstrategie.
Eventmarketing
Eventmarketing is inmiddels een bewezen communicatiemiddel om je bedrijf, het product of de dienst onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Het bereik van een event is weliswaar beperkter dan andere media, maar door de persoonlijke ontmoeting, het vertellen van het verhaal en het verbinden van mensen en jouw merk, ligt de waardering vele malen hoger. De ‘live’ beleving is hét ultieme medium voor communicatie en events zijn daarom voor velen onderdeel geworden van het marketingplan.
Effectieve ‘live’-ervaring voor en door eigen medewerkers
Waar bedrijven live communicatie vooral inzetten voor hun doelgroep (B2B en B2C evenementen), beseft men steeds meer dat eigen personeel hier ook onder valt. Als het om persoonlijk contact gaat, zijn zij immers de ideale ambassadeurs. Eigen medewerkers worden daarom steeds vaker ingezet bij de conceptontwikkeling en als concepttool. Ze spelen een belangrijke rol en worden zo onderdeel van het traject en event.
Groei naar betekenisvolle en educatieve belevenissen ‘op maat’ voor eigen personeel
Ook wij merken een duidelijke trend in de vraag naar (educatieve) ‘live’ teambuilding- en eventconcepten ‘op maat’. Bedrijfsuitjes en -evenementen die spelenderwijs en zonder belerend te zijn, inspelen op het gewenste thema, product of de specifieke doelstelling van het bedrijf. Als educatief onderdeel voor de betrokken medewerkers.
Voorbeeldthema's van 'op maat' (team) events
– gedragsverandering, – digitalisering van de organisatie, – specifieke (marketing)campagnes, het overbrengen van het verhaal aan eigen collega’s, waardoor zij dit weer helder kunnen uitdragen, – cybercriminaliteit, bewustwording en bescherming ertegen, verduidelijking van kernwaarden / bedrijfscultuur, milieu, natuur en dierenwelzijn en tot slot goede doelen.
Los van de genoemde meer educatieve voorbeeldthema’s zien wij ook een duidelijke groei naar betekenisvolle belevenissen op maat! Losse bedrijfsuitjes en activiteiten en complete programmering van een dag of weekend met inhoud. Alles in samenspraak en ‘op maat’, waar fun en verbinding nog altijd centraal staan! Naast onze expertise op het gebied van maatwerk geven onze opdrachtgevers aan het als zeer prettig te ervaren om 1 partij als contactpersoon en organisator te hebben. Denk hierbij ook aan het regelen van vervoer, restaurants, eventlocaties en hotels.
Dat doen we graag, is al 20 jaar ons vak en we laten het ook u graag beleven!
Meer informatie over maatwerk events?
Wilt u eens vrijblijvend van gedachten wisselen over een betekenisvol event, met of zonder educatief karakter? Onze creatief conceptontwikkelaar Jur Elders neemt graag contact met u op. Laat hier uw telefoonnummer en of e-mailadres achter.